vrijdag 13 augustus 2010

Heee lieve familie & vrienden,
Zoals Lisa al heeft gezegd zijn we allemaal goed op de Nederlandse bodem neergekomen. Wat een verschil met Zuid-Afrika! Echt een cultuurschok.
Nou ik ga nog even in het kort vertellen wat mijn 'hoogtepunten' waren in de laatste 2 weken.
Op 2 augustus zijn we 's ochtends naar een creche in een sloppenwijk geweest. In deze sloppenwijk gebeuren veel oculte dingen, dus het was bijzonder dat we er naar toe mochten. Dit was erg heftig; veel mensen voelde geestelijke strijd. Toch was het goed om te zien, omdat ik toen echt besefte in welke omstandigheden mensen daar leven.
's Middags gingen we naar een revalidatiecentrum voor jongeren. De binnenkomst was heftig voor een aantal mensen waaronder ikzelf. Het was hard en intimiderend. Toen het programma van dans,drama en getuigenissen was geweest waren deze indrukken veranderd. De jongeren waren open en aardig. Het mooiste was dat er een stuk of 10 mensen hun leven aan Jezus hebben gegeven.
Op 4 augustus moesten we vroeg het bed uit om de trein naar Strand te nemen. Hierbij werden we begeleid door pastor Maikel, Marc en sister Marry. Toen we daar eenmaal waren mochten we deel uitmaken van een kerk. 's Ochtends hadden we straatevangelisatie wat heel bijzonder was. Mijn groepje is in 2 huizen geweest. Ik zal vertellen over het eerste huis. Deze vrouw had gevraagd aan God of Hij mensen wilde laten langskomen voor bevestiging van verschillende dingen.. en toen waren wij daar. We hebben gebeden voor haar en daarna heeft ze haar leven aan God toegewijd.
's Middags hebben we nog een kinderprogramma gedaan en zijn we naar het strand geweest. Dit was erg leuk en gezellig.
's Avonds hadden we een hele gave dienst waar de Heilige Geest voelbaar aanwezig was. Het was supermooi om dit mee te maken!
Ik ben nog lang niet uitgepraat maar ik word er toch dringend op geattendeerd om m'n bed op te zoeken.
Heel veel liefs,
Paulien.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten